zaterdag 22 september 2007

Aug '07 - Weekendje Les Pradeaux en Auvergne

Joeppieeee!!

Direct uit de SOS, hup het vliegtuig in naar mijn geliefde Frankrijk, en wel naar een regio die ik nog nooit gezien heb. Ik ga Gui en zijn moeder Francoise opzoeken in de Auvergne. Het was - op één dag na - erg slecht weer, maar dat maakte het weekend er niet minder geslaagd om.



Mijn eerste les in de vervolgcursus Paddestoelen zoeken om 's avonds te mogen eten...

Deze, des girolles grises - oftewel grijze canterellen - zijn niet te versmaden!
(Zo denkt kennelijk ook deze dikke bruine kikker)



Deze jongen hierrechts daarentegen, is absoluut giftig, tot het dodelijke toe... Die laten we dus maar braaf staan :-!












Als dan eindelijk de zon schijnt, wordt er heel wat afgegraven. Het belangrijkste project is het begraven van 2 flessen Rum uit La Réunion, met respectievelijk vanille en ananas, eveneens geïmporteerd van het paradijselijke eilandje! Over een jaar is de opgraaf-sessie gepland met uiteraard een rum-feestje na afloop :-)














Ook Kali deed enthousiast mee, die vond alle aandacht helemaal geweldig natuurlijk.









En voor je het weet hang je alweer boven Nederland... Ook al vind ik het altijd fijn om weer thuis te zijn, ik kan niet wachten om weer terug te gaan!

1 opmerking:

Annemieke zei

Je doet ook nooooit leuke dingen jij he!?