dinsdag 16 juni 2009

Onderweg naar... Sabah!

Ik heb mijn reis 4 delen gesplitst (waar uiteindelijk niet zoveel terecht van zal komen...).
Het eerste doel was KL, met succes afgerond!
Het tweede doel is een week rondom Kota Kinabalu.
KK is de hoofdstad van Sabah, wat op Maleisisch Borneo ligt.
Sabah heeft alles wat ik wil: van plaatselijke markten en bergen tot diepzeeduiken en eindeloze Bounty-stranden :) Vanuit KL had ik al een hostel geboekt, aan de rand van KK met relaxte mensen, goedkope en fijne kamers en.... een dakterras met uitzicht over de hele stad!



Ik besloot na aankomst om de treintour te maken, over het enige spoor dat Sabah kent. Het leek me een relaxte manier om een eerste tocht te maken door Sabah met 2 stops/overnachtingen onderweg. Onderweg naar het station vernam ik bij de Tourist Office dat het spoor al 2 jaar buiten gebruik is!!! Daar sta je dan met zowel Lonely Planet als de Rough Guide toch nog met je mond vol tanden... Toen werd het dus een onverwacht dagje KK (weer in de stad dus, grrrrrr) en maar gauw een nieuw plan maken...

Geen opmerkingen: